måndag 30 juli 2012

Dyrt hos jouren

det blev veterinären för akita idag, hon har fått en allergisk reaktion av någonting som vi inte vet vad det är, det kan vara någon insekt eller något hon fått i sig, hon började svälla upp i runt nosen, så vi ringde vet, dom ville att vi skulle avvakta och se om det blev bättre, men efter att jag va ute med henne så började hon att tappa orken, hon orkade inte gå uppför trappan mer än 5-6steg åt gången plus att svullnaden blev värre, så vi ringde igen och dom ville att vi skulle komma in då hon bara är 5mnd.

Och det kostar ju aber mycket eftersom det e jour, men veterinären va snäll med oss så vi fick dags pris ist för kvälls pris som va aningen dyrare.

Akita fick en spruta med något som jag inte ens minns vad det heter, men det skulle hjälpa till så att svullnaden skulle lägga sig och att dämpa klådan...

Så nu är det bara hoppas på att allt går som det ska och jag får skola om mig till dektektiv och försöka komma fram till vad det är som hon reagerar på om det kommer igen... kan ju va vadsom hellst....

Nu ska jag sova. Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar